Thursday, March 12, 2009

Motor oh Motor

Hari ni genap 2 minggu aku menunggang semula motosikal ke tempat kerja. Minggu ni aku rasa dah berani sikit dah..walaupun cuak jugak bila lalu kat simpang. Lebih2 kalau ada keta menjenguk keluar. Phobia oiii... Kenapa cam tu? Sebenarnya semuanya terjadi pada 6/1/2009 hari rabu, kira2 kul 8.10 pagi, waktu aku tengah berkejar ke tempat kerja. Cuaca cantik pagi tu, aku agak laju gak, pasal dah lewat nak sampai opis. Tiba kat satu simpang kat Sg Choh menghala ke Rawang, sebuah Kenari yg dipandu Amoi cun (cun ke?)..yg dah elok2 berhenti sebelum masuk simpang, tiba2 mengubah fikiran, terus meluru masuk, aku dgn kelajuan yg tak berapa laju dan tak berapa perlahan, apa lagi..terus menuju tepat ke kereta amoi tu...Adoiiii..yg aku ingat dah ramai mat2 motor yg berhenti tolong aku kat situ. Alhamdulillah! aku tak cedera teruk, tak de patah2..tak de luka2 teruk, cuma lutut aku je yg terhantuk kuat kat body Kenari tu..ada le luka kat lutut tu. First yg aku ingat, aku tanya kat bro yg tolong angkat aku tu, "moto aku camana bro?" Mamat tu pun marah aku, dia kata seattle pasal aku dulu, baru kira pasal motor..Ha ha ha...moto baru tu bang!!..sayang oiii, baru pakai 3 bulan. Dipendekan cerita. Amoi tu setuju nak bayo segala belanja klinik, dan belanja repair moto aku..haa elok le tu.

Ni bukan motor aku, tapi menjadi idaman aku. Hari2 lalu kat Welly asyik jeling je...


Cerita pasal aku dulu, pas tu baru citer moto. Aku tak leh kerja selama 5 hari, tak leh nak jalan, lutut tak leh nak bengkok. bayang le camana nak masuk tandas. Nasib baik la ni dah ada tandas duduk...kalau dulu2..alahai teruk le. Pas tu 2 bulan baru kaki aku buleh bengkok seperti biasa. Tu pun lepas bapak aku urut. (Masa aku balik JB hantar Kancil aku). Alhamdulillah, sekarang aku dah buleh bawak moto aku semula.


Ni le Yamaha 135 LC aku sebelum eksiden.

Pasal motor aku pulak. Aku agak kecewa le jugak. Maklum la moto baru..tetiba eksiden. Abis bengkok fork depan. Cover depan semua pecah. walau pun dah repair, tak sesedap dulu lagi... Memula dah tak de semangat nak tengok moto tu dah. Tapi lama2 sayang oi beli memahal, tapi tak pakai. akhirnya aku pakai jugak le. So sekarang aku dah bawak motor ke opis semula. Cuma aku agak lebih berhati2 le sekarang. Kurang le sikit merempit, kalau jalan lurus setakat 120km/j je la...(ikut kelajuan meter LC) he he he!!

Ni motor aku setelah direpair selepas eksiden.

Pas ni adakah aku akan terus bawak motor ke opis? Walaupun dah ada Kancil Turbo? Ha ha ha...
dah sedap le bawak motor, tak de jem. Dulu bawak motor pasal minyak mahal. Tapi bila minyak dah murah, tetap syok bawak motor.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...