Sunday, June 13, 2010

World Cup 2010

Kerja2 aku kat Sg Pahang dah hampir habis. So cuti sekolah ni, aku pun cuti sekali. Tinggalkan Sg Pahang seketika. World Cup pun mencelah. Aku tak berapa mengikuti sangat WC kali ni...tak tau team mana dalam group mana. Tapi bila ada live...aku main redah tengok je. Teringin jugak nak tengok dengan Astro Byond. Tapi kalau cocok kat TV Singer 14 inci boleh ke? hehehe!! Maklum le Messi dengan Lampard yang datang depan rumah suruh pasang Astro Byond.
Apa2 pun game yang aku tengok betul2 adalah game malam tadi.. Argentina dgn Nigeria. Memang patut pun Messi jadi jurujual Astro Byond...hehehehe...!! Pasal dia le aku tengok Argentina. Walau pun dia tak score. Tapi apa2 pun game lepas tu. Tengok dalam kadar hampir terlena. England vs USA. Team England kali ni dikatakan antara team yg bakal jadi juara. Tapi, alahai...USA pun tak boleh pukul. Lebih2 lagi gol bodoh yg boleh terlepas tu... tak patut, tak patut!!!
Sekarang ni aku tak berapa minat sangat tengok bola ni. Tak macam masa dulu2. Teruja sangat bila musim World Cup ni. Apa2 pun kenangan World Cup yang aku tak boleh lupa, dan paling best yg aku ingat, Espana 82. Masa tu mana ada live bersepah macam sekarang. Tak de sapa nak taja pun. Maka atas daya usaha kaki bola seMelaysia. Maka dapat le buat live dari derma rakyat Malaysia. Game live yang aku tunggu masa tu, Brazil vs Itali. suku akhir tak salah aku. Masa tu Brazil memang peberet team. Game live kul 2 pagi kalau tak silap. Punya la tunggu depan TV Hitachi 14" hitam putih. Last2 tertido...adoiiii. Tau2 dengar berita pagi tu, Brazil kalah 3-2...gara2 hattrick Paulo Rossi yang duduk tunggu bola depan gol. Dan yang seterusnya menjadi sejarah. Rossi jadi penjaring terbanyak, separuh akhir dia score 2 gol. Final 1 gol. Dan Dino Zoff mempopularkan keeper jadi keptan. Itulah Espana 82.
Dan akhir sekali Selamat Demam Bola...

2 comments:

eddie dewanaga said...

yup... setuju bro, gol Dempsey tu mcm tak masuk akal.

keeper England bagus David James la, Green is still f**king green...!!!

berteromber said...

kalau rooney dah turun deep kebawah ambik bola...dah tau la game tu teruk...gerard ngan lampard memang berkali2 dah terbukti x boleh together gether...winger hancus...keeper hampeh...

Viva Argentina!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...