Monday, February 21, 2011

Jom Melawat Air Terjun.

Cuti hujung minggu lepas, aku melawat air terjun. Nak ambik gambo air terjun. Tak puas hati pasal tak dapat main slow shutter masa pegi Hutan Lipur Sg Pandan hari tu. Kali ni gi yang dekat aje. Hutan Lipur Sg Kancing...kat jalan Rawang-Selayang. Ingat nak ajak sifu2 sekali. Tapi semua yg taraf sifu ada progrem lain. So pegi le aku dengan yg taraf prabet2 je.. Berbekalkan tripod cap ayam A1...dan Cokin ND filter pinjam... maka aku pun hentam je ambik gambo...

Compo tah kemana...exposure tah kemana...ni le hasilnya.. memandangkan filter pun pinjam, maka tak de le braket untuk filter yg saiz dengan lens aku...maka filter pun pegang dengan tangan je... Aduhhh...hentam je la.. kira perasan jadi je laaa... padahal hancusss!!

Maka moral of the story...lain kali ajak le sifu, baru buleh menuntut ilmu...tak le bawak ilmu sesat.
Komen sifu: "ko nak ambik shot apa? panorama hutan berair terjun ke, air terjun je?"
Kedua...jangan pakai tripod cap ayam A1... cari cap ayam belanda....hahahaha!!
Tak pe-tak pe....pas ni aku repeat balik!!

1 comment:

deaf-angel said...

oooo FANTASTIC photos...
lawa giler beb. Super I like.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...