Thursday, February 10, 2011

Cuti-cuti Malaysia

Sambung lagi pasal cuti aku di Kuantan masa cuti Tahun Baru Cina yang lepas. Sebelum ke rumah pengantin (entry lepas) aku sempat jugak singgah ke Air Terjun Sg Pandan. Kalau tak tau...dia juga dikenali dengan Air Terjun Sg Pancing, pasal lalu dari jalan Felda Sg Pancing. Jauh jugak le masuk kedalam. Kalau hari cuti ni kena bayar le. RM 2 untuk seorang dewasa. Kalau reramai parah jugak le nak bayo.
Hajat aku ke sini bukan nak mandi pun. Pasal tak bawak pun baju untuk mandi. Semuanya anak beranak aku dah pakai baju cantik2 nak gi kenduri kawen. Yang utamanya nak ambik gambo tempat ni..Tapi apa nak buat...anak aku yang kecik buat perangai...kena le aku dukung dia. Camana nak jadi photographer..kalau kena kelek anak. Dapat jugak le sikit2 shoot.

Tapi kawasan ni memang menarik laa... Masa aku bertugas kat Pahang tahun lepas sempat jugak le aku kesini. Hari biasa tak kena bayar. Kalau bawak keluarga untuk berkelah memang best la. Ada tempat untuk parking kereta. Tak payah parking sepah2 tepi jalan.

Aku kat sini pun tak lama...tak sampai sejam pun agaknya. Pasal dah nak pegi rumah pengantin.
Seterusnya petang tu aku ke Kemaman. Tapi tak de benda yg menarik untuk dicerita.

Anak-anak semasa berhenti solat Asar di Masjid Kemaman.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...